WORKSHOPS TIJDENS BRUISEND BLOEI
Tijdens het Event Bruisend Bloei op 12 november 2019 kun je deelnemen aan een 2,5 uur durende workshop waar je ontzettend veel energie van krijgt. Je kunt kiezen uit deze 5 inspirerende sessies:
1. BOVEN DE LIJN – Berry Koeleman
Deze workshop levert een eenvoudig communicatiemodel op. Een gemeenschappelijke taal. Je bent Boven de Lijn of Onder de Lijn. Dat zorgt voor een sterke verbinding in je team. Een positieve cultuur waarin de collega’s elkaar waarderen. Dat mensen gaan focussen op de positieve dingen en kansen. Teams met het 9+ gevoel zodat er ‘positieve vibe’ is waardoor de klanten de 9+ beleving ontvangen. In de workshop Boven de Lijn zijn ook klant- en sociale vaardigheden verwerkt. Praktische tips om meteen toe te passen en daardoor effectiever en succesvoller te zijn in de omgang met collega’s en klanten. Happy to DO it ® noemen we dat.
2. BUSINESS AIKIDO – Peter Hoogeveen van Kiworkx
Aikido is een Japanse krijgs- en vredeskunst waarin, in plaats van het elkaar bevechten, harmoniëren centraal staat. Dat is interessant voor bedrijven, maar vooral ook voor jezelf. Waarom? Begrip van aikido principes helpt je om in iedere situatie voor jezelf te staan, op een andere manier met stress om te gaan, zodat je meer ruimte ervaart en sterkere relaties kunt opbouwen. Samenwerken wordt daardoor veel effectiever en leuker! Deze workshop bestaat uit een serie bijzondere oefeningen, waarbij je zelf het verschil kunt ervaren tussen wat je onbewust doet en hoe het ook anders kan. Hierdoor ontstaat er een keuze.
3. DE ANDER CENTRAAL STELLEN – Lexia Emerenciana van De Gast Centraal
Met haar tomeloze energie, kennis over klantgerichtheid en meer dan 20 jaar ervaring in de dienstverlening inspireert Lexia jou naar een oprecht klant- en collega contact dat leidt tot goede verbinding. Lexia weet precies wat er nodig is om op verbindende wijze met de klant in contact te staan. Hen het gevoel te geven dat ze welkom zijn, gezien en gewaardeerd worden door de organisatie. Dat er met elkaar gekeken wordt naar de betreffende situatie vanuit een oprecht respectvolle en pro-actieve manier.
Lexia laat jou ervaren dat een gastgerichte benadering naar de klant én je eigen collega’s een enorme meerwaarde voor jezelf en de organisatie betekent. Want jij zorgt voor je eigen (werk)geluk. Tijdens de interactieve workshop word je uitgedaagd om bij jezelf op zoek te gaan naar wat jouw verbindende factor is in het geheel. In de workshop ervaar je hoe het is om de ander centraal te stellen zonder hierbij jezelf en je comfortzone uit het oog te verliezen. Je gaat naar huis met frisse ideeën, positieve energie en een duidelijke focus voor de dag van morgen.
4. DATAPROTECTIE ESCAPEROOM & DE WITTE HACKER van Cyber Crime Cover
Dit zijn 2 workshops in 1. Na een uur wissel je van workshop.
Tijdens de Dataprotectie Escaperoom Xperience wordt je fysiek opgesloten met 10 andere deelnemers. Je krijgt maximaal 45 minuten de tijd om te ontsnappen door het oplossen van opdrachten, zoals raadsels en puzzels. De puzzels zijn gebaseerd op de AVG en informatiebeveiliging. Denk hierbij aan datalekken, bewaartermijnen, encryptie, wachtwoorden en nog veel meer. Hoe sneller, hoe beter natuurlijk. Zonder samenwerking ben je zeker langzamer dan succesvol samenwerkende teams!
Na ontsnapping volgt de Feedeo: een video waarin de deelnemers feedback ontvangen op de uitgevoerde opdrachten in de Escape Room Xperience. Naast feedback ontvang je handige tips en kennis over informatiebeveiliging en de AVG.
De Witte Hacker, ook wel Ethical Hacker genaamd, neemt je mee om door een bril van een hacker te kijken. Hoe denkt en hoe werkt een hacker? Welke modus operandi gebruikt hij/zij? Een kijkje op het dark web en een live hack zorgen voor een krachtig bewustzijn van cyber risico’s. Wat kun je binnen je functie en afdeling beter doen om deze risico’s te verkleinen.
- Interactief.
- Glasheldere uitleg.
- Herkenning. Na de workshop denk je even als een hacker en kun je de opgedane kennis toepassen door bijvoorbeeld het gaan herkennen van veiligheidsrisico’s.
- Privacy bewustwording. Door een inleiding in de privacywetgeving (AVG) en het werken met bijvoorbeeld cloud diensten & social media ga je bewuster om met de gevoelige data van de organisatie.
Interesse gewekt om alle medewerkers bewuster te maken van de gevaren, kijk dan eens naar de E-learning module Security Awareness.
5. DE KRACHT VAN HET OMDENKEN – Marion de Gier (Vooruitgang) & Hélène van Vuuren (MeerWonen) & Mirella van Hooven (De Sleutels)
Maak van elk probleem een mogelijkheid. In deze workshop word je uitgedaagd om het probleem te gebruiken in je eigen voordeel. Je maakt van een vijand een bondgenoot. Van een gebrek een talent. De kerngedachte van omdenken is dat je ‘ja’ zegt tegen de werkelijkheid. Dat je stopt met je te verzetten tegen problemen, maar dingen accepteert zoals ze zijn. Hoe moeilijk dat soms ook is. De grondlegger van omdenken is Berthold Gunster. Helaas was het niet mogelijk de omdenk-goeroe zelf te strikken voor dit event. Maar samen spelen we het Omdenk-kaartspel met provocerende, inspirerende en confronterende vragen, waarmee je elk probleem tot een mogelijkheid omdenkt. Waarschuwing: dit spel kan ertoe leiden dat je van problemen gaat houden! Motto: het is niet erg als het glas half leeg is, zolang ik maar niet hoef af te wassen.