Nul Huisuitzettingen

Inhoud

Nul op de meter is bij de meeste corporatiemedewerkers wel bekend. Maar het streven naar NUL Huisuitzettingen, dat is een nieuwer begrip. Ben jij benieuwd op welke wijze je het huurincasso proces kunt inrichten om dit te bereiken?

Radia el Khabazi en Conny Noordman nemen je graag mee naar de incasso-praktijk van Rijnhart Wonen. Ze vertellen over de wijze waarop zij het incassoproces hebben ingericht. Met wie dat ze samen werken in Leiderdorp en Zoeterwoude. En welke resultaten deze aanpak heeft opgeleverd. Tot slot vertellen ze over de randvoorwaarden om maatwerk te kunnen leveren. Zij kunnen namelijk helpen om ‘betaalbaarheid’ mogelijk te maken.

Vervolgens ben jij aan zet. Samen gaan jullie verkennen hoe het incassoproces bij de andere corporaties eruit ziet. Wat werkt wel en wat moet je juist niet doen? Het doel van deze bijeenkomst is om van elkaar te leren. Elkaar te inspireren. Op nieuwe ideeën te brengen. Zodat iedereen met een goed gevuld koffertje naar huis gaat, vol nieuwe inzichten, die je gaat uitproberen in je eigen corporatie.

Voor wie

Het werkbezoek heeft plaatsgevonden op 11 juli en was bestemd voor een ieder die te maken heeft met huurincasso. Dit kunnen dus medewerkers zijn van de klantenservice/KCC, woonconsulenten, buurt- of wijkbeheerders, huurincasso medewerkers of medewerkers van de financiële administratie. Klik hier voor het verslag van dit werkbezoek.

Begeleiders

Het werkbezoek werd georganiseerd door Radia el Khabazi en Conny Noordman van Rijnhart Wonen.

Radia el Khabazi

Radia werkt sinds 2017 voor Rijnhart Wonen. Haar belangrijkste rol binnen de corporatie is incassomedewerker, daarnaast verricht ze werkzaamheden op het gebied van sociaal beheer. Haar drijfveer is om actief mensen te benaderen, zodat zo vroeg mogelijk financiële problemen bespreekbaar worden. Hiervoor is persoonlijke contact en het stellen van doelen volgens Radia onmisbaar.

Conny Noordman

Conny werkt 22 jaar bij Rijnhart Wonen. Waarvan de laatste 5 jaar als klantadviseur. Haar streven is om de eerste schakel te zijn in het incasso proces. Door proactief te reageren op signalen die huurders laten zien, hoopt ze te voorkomen dat betalingsproblemen bij mensen oplopen. Haar doel is de drempel tot hulp bieden zo laag mogelijk te maken. Daarom wil de afdeling Klantenservice ook o.a. betalingsafspraken maken met huurders.

Je kunt je inschrijven via BLOEI per mail. Graag je naam, e-mailadres, telefoonnummer en bij welke corporatie je werkzaam bent vermelden.